“Closing Time is a poetic and awe-inspiring journey through an apparently unchanging day-to-day life. Nicole Vögele succeeds in capturing those suspended moments where reality seems to morph into a dream, and where the slow but inexorable passage of time comes to an abrupt halt. Closing Time forces us to take a break and to observe that which would normally escape us.” Muriel Del Don, Cineuropa, 08/2018

 

“Swiss documentary-maker Nicole Vögele’s Closing Time is a beguiling exercise in life-in-ellipsis observation, following a nocturnal rice-restaurant owner in bustling central Taipei after a spontaneous decision to disrupt his routine.” Guy Lodge, The Guardian, 08/2018

 

In this beautifully structured film, Vögele uses poetic images that occupy the nocturnal time and space, the old and young, the people and animals, the plants and insects, the presence and absence, the light and darkness, the movement and stillness, the music and silence. It is an elegiac work of intense beauty that never for a moment becomes pointlessly indulgent. Richard Bolisay, Swissinfo, 08/2018

 

 

“The same nature, seen in the first shot shots, seems to us something alien after the impact with Taipei, even of unfit for human life. Our society, Vögele reminds us, is nothing but a system for our use and consumption: the forces that regulate the universe are outside it, and we can not control them.Giovanni Stigliano Messuti, Nonsolocinema, 08/2018

 

“Switzerland’s Nicole Vögele is world premiering her documentary feature “Closing Time” in the Filmmakers of the Present section at the 2018 Locarno Festival. (…) The meditative nature of the film plays out in the colors, sounds, animals, storms and purple twilight skies, ever-present in the sleepy world of its characters. The camera rarely moves, and entire scenes play out in one Super 16-lensed sequence shot.” Jamie Lang, Variety, 08/2018

 

“La force de ce film (…) est dans sa capacité à nous plonger dans la nuit de Taipei par une expérience immersive, faite de gestes du quotidien et de la répétition de situations, lieux et personnes. Nous apprenons lentement à habiter ce coin représentatif de la métropole taïwanaise, à connaître ses travailleurs nocturnes, à le côtoyer comme si nous étions des collègues ou des habitués insomniaques.” Giuseppe Di Salvatore, filmexplorer.ch, 08/2018

“Ein Zufall führte Nicole Vögele zu einem Imbiss in Taipeh. Daraus entstand eine betörend komponierte Betrachtung der Nonstop-Gesellschaft und des Nachtgefühls in den Metropolen.” Pascal Blum, Tagesanzeiger, 08/2018

 

“Filme wie “Closing Time” lassen hoffen, dass sich in Zukunft weitere junge Filmemacherinnen und Filmemacher an mutige Projekte wagen, die ihren Weg auf die Leinwände der grossen Filmfestivals finden.” Silvia Posavec, Swissinfo.ch, 08/2018

« Überhaupt verschwimmen in Closing Time vollends die Formen. Er ist als Spielfilm aufgeführt, aber so neugierig wie die Menschen auf den Straßen in die vorbeifahrende Kamera schauen, wird deutlich, dass hier abseits der Hauptfiguren kein abgesprochener Dreh stattfindet. Von Zeit zu Zeit könnte Closing Time auch ein Dokumentarfilm sein. Oder ein essayistisches Musikvideo zur neuen Ambientplatte von Kevin Drumm, der gemeinsam mit Jonathan Schorr und Alva Noto die Soundscapes des Films entworfen hat. Auch hier wieder: fließende Grenzen. » Katrin Doerksen, Kino-Zeit, 08/2018

 

« Die Schweizerin Nicole Vögele brachte aus Taipeh, der Hauptstadt Taiwans, mit «Closing Time» einen essayistischen Nachtfilm mit, in dessen Zentrum ein 24-Stunden-Imbiss steht. Darum herum fängt sie Strukturelles und Skurriles so dezent wie neugierig ein. Wenn die Bilder so gut gewählt sind, kann man auch fast ohne Handlungsfaden eine faszinierende Bildgeschichte erzählen. Im Wettbewerb «Cineasti del presente» gewann der Film den Spezialpreis der Jury. » Alfred Schlienger, Republik, 08/2018

 

« Eine sehr kontemplative und poetische Erfahrung über die Nacht Zeit »Deutschlandfunk Kultur, 08/2018

 

“La preoccupazione prima della regista non è tanto quella di costruire una storia, (..) bensì Vögele si sofferma sui vuoti narrativi, su tutti quegli attimi che costituiscono non tanto l’inazione quanto una pura e semplice mancanza di avvenimenti significativi. Guardando Closing Time la sensazione che se ne riceve è che lo scorrere del tempo si faccia quasi materiale, come se fossimo finalmente portati a renderci conto di una cosa che, con eccessiva naturalezza, ci scivola invece addosso secondo dopo secondo.” Serena Scateni, Anonima Cinefili, 08/2018